Sepetim (0)

MESAFELİ SATIŞLAR ÖN BİLGİLER VE BİLGİLENDİRME FORMU

İlgili yasa ve yönetmelik gereği lütfen aşağıdaki MESAFELİ SATIŞLAR ÖN BİLGİLER VE BİLGİLENDİRME FORMU metnimizi okuyunuz ve okunduğuna ilişkin onayı elektronik ortamda veriniz.


SATICI’YA AİT BİLGİLER

Unvanı : SENTİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ SAN. ve TİC. A.Ş.
Adres : Tepeören Mah. Eski Ankara Asfaltı Cd. No: 206, Tuzla, 34940 İstanbul / TÜRKİYE
Telefon : 0216 554 8 554
Fax : 0216 554 8 588
E-posta : sentim@sentim.com.tr

Banka Hesap Bilgileri

Türkiye Finans Katılım Bankası Kozyatağı Kurumsal Şubesi ( Şube Kodu: 192)
Hesap No : 2254
IBAN NO : TR31 0020 6001 9200 0022 5400 16

ALICIYA AİT BİLGİLER, SOZLESME KONUSU URUNLERE AIT, FIYAT, ODEME VE TESLIMAT BILGILERI

Elektronik ortamda alınan ürün ya da ürünlerin cinsi ve türü, miktarı, marka veya modeli, satış bedeli, ödeme şekli, teslim alacak kişi, teslimat adresi, fatura bilgileri, alıcıya ait bilgiler ve kargo ücreti aşağıda belirtildiği alışveriş ekranında görüldüğü gibidir.

ÖDEME BİLGİLERİ

http://satis.sentim.com.tr ’den yaptığınız alışverişler için ödemeler kredi kartı ile veya ALICI’nın banka hesabından Havale/EFT yoluyla gerçekleştirilebilmektedir. Havale/EFT işlemi sırasında açıklama bölümüne sipariş numarasının mutlaka belirtilmesi gerekmektedir.

Havale/EFT ödemesi gerçekleştiğinde sipariş işleme alınacak ve ödemenin banka hesaplarına intikali sonrası sipariş onaylandığında e-mail yoluyla ALICI’ya bilgilendirme yapılacaktır.

Siparişin verilmesinden sonraki 2 iş günü içinde Havale/EFT ‘nin belirtilen hesaba ulaşmaması halinde satış gerçekleşmez ve siparişler otomatik olarak iptal edilir. İşlem açıklamasında sipariş numarası bulunmayan ödemelerin (örneğin banka ATM’lerinden yapılan işlemler) onayının verilebilmesi için Havale/EFT bilgileri ile birlikte sipariş numarasını içeren bir e-postanın ilhan_davulcu@kuralkan.com.tr adresine gönderilmesi gerekmektedir. Banka havalesi ile yapılan ödemelerde işlemlerin sağlıklı yürüyebilmesi bakımından mutlak surette açıklama bölümünde sipariş numarasına yer verilmesi ve buna ek olarak banka dekont bilgilerinin de ilhan_davulcu@kuralkan.com.tr adresine iletilmesi gerekmektedir. Bu gereğin yerine getirilmemesi halinde gecikmeli teslim veya sipariş iptallerinden SATICI sorumlu olmayacaktır.

TESLİMAT BİLGİLERİ

Ürünün teslimi, siparişin verilip, sözleşmenin internet ortamında onaylanması ve banka havalesi ile yapılan ödemelerde ödemenin satıcıya ulaştığı tarihten itibaren en geç beş iş günü içinde kargoya verilmek suretiyle yapılacaktır. Sipariş konusu bütün ürünler ALICI tarafından internet sitesine üyelik sırasında bildirilen kişi ve adrese teslim edilmek üzere kargo firmasına verilir.

Kargo Firmaları, SATICI'dan teslim aldığı gönderileri uzaklıklarına göre değişmekle birlikte normal şartlar altında İstanbul içi teslimlerde ortalama 2 is günü içerisinde alıcılara ulaştırmaktadır. İstanbul dışı teslimlerde ise yerleşim yeri uzaklığına bağlı olarak 1-5 iş günü veya daha fazla bir süre alabilmektedir.

Ancak her halükârda, sipariş konusu ürün, yasal 30 günlük (ve ALICI'ya daha önceden bildirilen hallerde ek on günlük) süreyi asmamak üzere, ALICI'nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak ALICI veya gösterdiği adresteki kişiye teslim edilir.

Teslimat masrafları (kargo ücreti vb.) ALICI'ya aittir. SATICI satış anında yürüttüğü ve satis.sentim.com.tr internet sitesinde şartlarını ilan ettiği kampanyaların sonucuna bağlı olarak söz konusu teslimat masraflarının tamamını yada bir kısmını ALICI'ya yansıtmayabilir.

Teslim anında ALICI'nın adresinde bulunmaması halinde veya genel olarak teslimatın kabul edilmemesinden SATICI sorumlu tutulmaz. ALICI, Ürün'ü teslim aldığı anda kontrol etmekle ve Ürün'de kargodan kaynaklanan bir sorun gördüğünde, Ürün'ü kabul etmemek ve KARGO firması yetkilisine tutanak tutturmakla sorumludur. Aksi halde SATICI sorumluluk kabul etmeyecektir.

Kargo ALICI’ya teslim edildiğinde kolide ezilme, deformasyon, ıslaklık ya da ürüne zarar verebilecek herhangi bir durum söz konusu ise, kargo görevlisi ile birlikte koliyi açarak ürünlerin durumu kontrol edilmelidir. Ürünlerde bir hasar görüldüğü durumda, ALICI ürünleri teslim almayıp kargo yetkilisinden tutanak tutmasını istemek zorundadır. Kargo kabul edilmemiş ve söz konusu tutanak da tutulmuş ise durum tutanağın alıcıda kalan kopyası ile birlikte en kısa sürede satıcıya sözleşmede belirtilen iletişim araçları kullanılarak derhal bildirilmelidir.

ALICI tarafından kargodan tutanak tutturulmaksızın itirazsız teslim alınan ürünlerin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir.

Özellikle, ürünlerin plastik ve cam parça ve aksamlarında kırık, çatlak vb. şikayetler nedeni ile iade ve değişim taleplerinin dikkate alınabilmesi için ALICI kargodan ürünü teslim alırken mutlak surette paketi açıp kontrolünü yapmalı ve kırık, çizik, çatlak vb. sorunu olan ürünü kargodan teslim almayarak tutanak tutturmak suretiyle SATICI’ya iadesini sağlamalıdır. Aksi halde, kargodan teslim alınan üründeki kırık, çizik, çatlak vb. şikayetler dikkate alınmayacak, kargodan itirazsız teslim alınan ürünün hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilerek ALICI nezdinde gerçekleştiği kabul edilecek olan kırık, çizik, çatlak vb. şikayetler dikkate alınamayacaktır.

SATICI haklı bir nedenle Sözleşme konusu Ürün/hizmeti tedarik edemeyeceğinin anlaşılması halinde ALICI'yı bilgilendirerek onayını almak sureti ile eşit kalite ve fiyatta başka bir mal/hizmeti tedarik edebilir.

Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya havalenin tahsilinde SATICI’dan kaynaklanmayan bir sorun yaşanır ise, SATICI ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir. Sipariş onayının yapıldığı tarihte, var olmayan veya öngörülmeyen mücbir sebeplerin varlığı halinde satıcının edimini yerine getirememesi halinde herhangi bir sorumluluğu olmayacaktır. İşbu mücbir sebebin 15 günden fazla sürmesi halinde taraflardan her biri sözleşmeyi tek taraflı olarak feshetme hakkına sahip olacaktır.

CAYMA HAKKI VE KULLANIM BILGILERI

ALICI’nın 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 3/e Maddesinde tanımlanan “Tüketici” sıfatını taşıması halinde;

"Tüketicinin hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin (ve cezai şart ödemeksizin) malı teslim aldığı veya sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 7 (yedi) gün içerisinde malı veya hizmeti reddederek sözleşmeden cayma hakkının var olduğunu ve cayma bildiriminin satıcı veya sağlayıcıya ulaşması tarihinden itibaren malı geri almayı taahhüt ederiz."


Cayma hakkının kullanılması için yasal 7 (yedi) günlük süre içinde SATICI'ya yazılı bildirimde bulunulması şarttır. Bu yazılı bildirim iadeli taahhütlü mektup, telgraf veya elektronik posta gibi bir sürekli veri taşıyıcısı-uzaktan iletişim aracı ile de yapılabilir. Bu hakkın kullanılması halinde, anılan yazılı bildirimin yanı sıra ALICI'ya teslim edilen Ürün'ün Faturası ile birlikte gönderilmiş olan iade formu doldurularak, SATICI'ya gönderildiğine ilişkin kargo teslim tutanağı örneği ile (vergi mevzuatı uyarınca) fatura aslının iadesi gerekmektedir. Fatura aslı gönderilmezse Alıcıya KDV ve varsa diğer yasal yükümlülükler iade edilemez.

Ayrıca, iade edilmesi gereken Ürünlerin kutusu, ambalajı, Kullanma Kılavuzu, Garanti Belgesi, Uygunluk Belgesi, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak SATICI'ya teslim edilmesi gerekmektedir.

Cayma hakkı kullanılarak iade edilen ürünün kargo bedeli SATICI tarafından karşılanır.

Cayma hakkının kullanılması halinde, Tüketici-ALICI’nın ürünü iade edeceği adres ALICI ile SATICI’nın akdettiği sözleşmede belirtilen SATICI’nın adresidir.

Ürünler SATICI tarafından ALICI’ya teslim edilmek üzere kargoya verildikten sonra cayma hakkı var olan Tüketici-ALICI’nın bu hakkını kullanmış olması halinde;

Sipariş henüz kargoya teslim edilmemişse, ALICI, siparişin iptalini siparişlerim bölümü üzerinden yapabilir, e-posta sentim@sentim.com.tr ile talebini iletebilir veya destek hattını 0216 554 8 554 hafta içi çalışma saatleri içinde arayarak iletebilir.

Siparişin kargoya teslim edilmiş olması halinde ise; Fatura ile birlikte gönderilmiş olan iade formu doldurularak, faturanın bir nüshası ile birlikte İade Adresi : SENTİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ SAN. ve TİC. A.Ş. Tepeören Mah. Eski Ankara Asfaltı Cd. No: 206, Tuzla, 34940 İstanbul / TÜRKİYE adresine FİLLO Kargo ile gönderilebilir. Sürecin sağlıklı yürüyebilmesi adına FİLLO Kargo firmasından sağlanabilecek Gönderi kodunu saklanmalıdır. İade edilecek ürünlerin düzgün olarak paketlendiğinden ve ayrı ayrı orijinal ambalajlarında olmasına dikkat edilmelidir. İadelerin içine durumu açıklayıcı bir not eklenmesi iade sürecinin hızlanması açısından faydalı olacaktır.

Yukarıda yazılı belgelerin ve Ürün'ün SATICI' ya bu şekilde ulaşmasını takip eden 10(on) gün içinde alınmış olan toplam bedel ve tüketiciyi borç altına sokan her türlü belge tüketiciye hiçbir masraf yüklemeksizin ALICI'ya iade edilir. Kredi kartlı ödemelerde iade işlemi de ALICI kredi kartına iade sureti ile yapılır. Banka havalesi/EFT suretiyle yapılan ödemelerde aynı hesaba iade sureti ile yapılır. İade tutarının Bankaya iadesinden sonra ALICI hesaplarına yansıması tamamen Banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI olası gecikmeler için SATICI’nın herhangi bir şekilde müdahalede bulunmasının ve sorumluluk üstlenmesinin mümkün olamayacağını şimdiden kabul eder..

Cayma hakkı kullanılabilen Ürünlerde, yine mevzuat uyarınca, malda mutat kullanım dışında kullanımdan ötürü meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan ya da genel olarak tüketicinin kusurundan kaynaklanan bir değer azalması söz konusu ise Tüketici'nin değerdeki bu azalmayı, iade imkânsızlığı var ise malın değerini (yukarıdaki satış fiyatını) SATICI'ya tazmin etmesi gerekir.

ALICI, Cayma hakkını kullanmayı düşünüyor ise ürünü kullanmamalı ve faturayı da iade etmelidir.

18 yaşından küçük kişiler ve kısıtlılar http://www.satis.sentim.com.tr 'den alışveriş yapamaz

İTİRAZ VE ŞİKAYETLERİN ÇÖZÜMLENMESİ

ALICI, satın aldığı ürünlerle ilgili talep ve şikayetlerini SATICI’nın yukarıda belirtilmiş olan e-posta adresine iletebilir. Haklı talep ve şikayetlerin derhal çözümlenmesi için SATICI elinden gelenin en iyisini yapacağını bildirmekle beraber sorunun bu şekilde uzlaşma yolu ile çözümlenememesi halinde;
ALICI, dilerse şikâyet ve itirazları konusunda başvurularını 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un ilgili maddeleri gereğince ve Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nca her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlar dâhilinde, Tüketicilerin mal/hizmeti satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyetine veya Tüketici Mahkemesine yapabilirler.

GEÇERLILIK

Is bu Mesafeli Satışlar Ön Bilgiler ve Bilgilendirme Formundaki tüm açıklamalar ve bilgiler ALICI'nin işbu formu internet ortamında onayladığı an itibari ile geçerlidir ve ALICI tarafından www.satis/sentim.com.tr Internet Sitemizde elektronik ortamda okunup (ayrıca sisteme kayıtlı e-postasına iletilmiştir) teyidinden sonra ALICI ve SATICI arasında bu bilgilendirme formu ile Sitemizde yer alan ve ALICI tarafından kabul edilerek elektronik ortamda onaylanan sözleşme şartlarında sözleşme oluşacak ve ilgili hükümler saklı kalmak üzere tarafların Sözleşme'den doğan ödeme ve teslim yükümlülüklerini yerine getirdikleri zamana kadar yürürlükte kalacaktır.

DETAYLI BİLGİ İÇİN MEVZUAT HÜKÜMLERİ

http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/862.html
http://www.alomaliye.com/2011/mesafeli_sozlesmelere_dair.htm

Sentim Bilişim bir Holding Şirketidir.